Jak zlepšit vstřebávání vitamínu C

V poslední době v rámci svého vzdělávání neustále zjišťuji novinky v oblastech vstřebávání vitamínů a minerálů do těla. Např. kdy je vhodné dát si vápník, a kdy k němu užít vitamíny D a K, aby se nejenom vstřebal, ale dostal na to správné místo v těle. Tedy ne do cév a měkkých tkání, ale přímo do kostí a zubů. A jsou nesmírně zajímavé funkce, které při tomto procesu vitamíny D a K plní. Ne nadarmo se říká vitamínu K vitamín života.

Co ale upoutalo mou pozornost byla věta od kamaráda – nasypej si vitamín C na rajče, jeho vstřebatelnost je pak úplně jinde! Představa, že dětem ke snídani dávám chleba s máslem a rajčetem a posypu ho vitamínem C v jeho sypké formě, mi přišla úsměvná. Je to teprve pár týdnů, co se mi děti chlubí, že byly ochotné si kousnout do rajčátka, které jsem jim připravila jinak, než v jejich oblíbené rajské omáčce.

Začala jsem tedy pátrat a našla zajímavosti o tom, že účinek vitamínu C zvyšují při nachlazení, zápalu plic nebo při roli zpomalení stárnutí  a ochrany tkání a orgánů tzv. bioflavoniody a antioxidanty. A velice výhodné je kombinovat vitamín C také s ostružinami, malinami, černým bezem, aroniemi, borůvkami, mrkví, meruňkami, rajčaty, šípky, pohankou a listovou zeleninou. Vše z toho si umím představit konzumovat tak, že si koupím vitamín C a přidám do ovocného koktejlu.

Jenže, kde chcete vzít tyto druhy ovoce a zeleniny! A navíc v bio kvalitě? A hlavně v zimě! Proto jsem ráda, že že můžu mít doma v lednici Vita Active Red od LR Health and Beauty. Většinu z výše jmenovaného totiž obsahuje – červené hrozny, jablka, višně, bezinky, černý rybíz, šípky, jahody, ostružiny, karotku, trnky, borůvky, arónové třešně, švestky, červený rybíz, rakytník, citrony, broskve, meruňky, maliny, malinoostružiník, hroznový cukr, koncentrát z rajčat, slunečnicový lecitin, niacin, vitamín E, kyselina pantothenová, vitamín B12, biotin, vitamín D, vitamín B6, thiamin, riboflavin, kyselina listová. Já si tak dám pohodlně jednu  nebo dvě kávové lžičky. A velmi chutná také dětem. Účinek na sobě pociťuji okamžitě. Jak při nachlazení, tak při únavě. A jak jste na tom vy? Přemýšlíte o systému konzumace vitamínů? Mějte hezký den, Eva Mikšovičová.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.