Na sociálních sítích nebuďte asociálové

Na sociálních sítích nebuďte asociálové

Jsem praktik, dvacet let zkušeností z médií se musí projevit, a tak neváhejte a berte dokud dávám. Nejprve slovo z teorie pro uplné začátečníky – nejen – v online marketingu, kdo je kdo a co je co. Chápu, že pro spoustu z vás, jsou sociální sítě něco zcela vzdáleného. Dnes vám vysvětlím, jak se věci mají, jak můžete začít díky sociálním sítím vydělávat snadno peníze. Sociálních sítí existuje skutečně spousta, my se dnes pouze náznakem dotkneme určitých pravidel, norem a standardů. Budu se snažit uvádět co nejvíce českých termínů, byť ne vždy je to možné. Stejně tak nemůžeme jít v na tomto místě psanou formou extra do hloubky, téma je tak rozsáhlé, že vydá na několik hodin přednášky. Ostatně, ty příjdou brzy na řadu i v online podobě. Věřím, že můj článek posune všechny aktivní LR partnery o kus vpřed. Pokud patříte mezi ostřílené online harcovníky, zajisté si díky tomuto textu (ne)rádi vzpomenete na své začátečnické chyby.

Sociální síť, je v jejím digitálním významu internetová, tedy online služba, která umožňuje zaregistrovaným uživatelům, tedy jejím členům a fanouškům, vzájemnou komunikaci, sdílení informací v podobě textu, fotek, audia, videa, grafiky apod.

Asociál, je člověk, který se nemůže vměstnat do lidské společnosti. Důvodem může být třeba duševní onemocnění, různé formy deviací, poruchy osobnosti, sociopatie apod. Takový jedinec není schopen, nebo možná i ochoten! sdílet mravní hodnoty většinové společnosti. Schází mu sociální cítění, výčitky svědomí.

Tak a teď pojďme k dnešnímu tématu. Spousta lidí užívá sociální sítě k různým účelům, to je nutné mít stále na paměti. Jejich síla je ohromná a jejich historie dlouhá, sám mám profily více než deset let na různých sítích, proto dnes můžu lehce hodnotit jejich přínos pro osobní i business využití.

Musíte se fofrem rozhodnout kam patříte. Konzumujete nebo tvoříte?

Dále je nutno říct, že existují dva základní tábory uživatelů – ti, co sítě konzumují a ti, kteří je tvoří. První z nich, a to je většina, obsah pouze konzumuje a žádný nevytváří. Jsou to digiální slídilové, ale není to nic pejorativního. Prostě hledají, lajkují, komentují, sdílí. V této majoritní skupině existuje však ještě vzácná podskupina. Mají fiktivní jména, falešné fotky, nebo často vůbec žádné profilové fotky, tzv. avatary. Proč to dělají? Mají strach o informace! Ale chtějí co nejvíce informací získat! Tedy, pokud vám někdo tvrdí, že sociální sítě jsou k ničemu, případně “to je jen pro děcka”… pak se běžte zeptat agentů CIA, jestli mají pravé profily. Ale proč chodit tak daleko, stačí se zaměřit na VAŠE PŘÁTELE! Hmmm? Popřemýšlejte, kdo se jak prezentuje v online světě. Takoví lidi jsou ve své podstatě pro nás ASOCIÁLOVÉ NA SOCIÁLNÍ SÍTI, že? Ale proč ne, když to podmínky užití služby umožňují.

A je to vlastně taková ukázka špatného sociálního MLM – on někdo něco udělá, vy to nasdílíte veřejně ostatním, ten to zkonzumuje, čímž z toho získá informační benefit a vy máte PRD!

Druhá část lidí – a na tuto stranu vás chci získat, obsah sociálních sítí aktivně tvoří. Ale pozor, i tady máme minimálně dvě podskupiny uživatelů. Ta první, nejsilnější a nejaktivnější, takový obsah tvoří pouze sdílením, případně poupravováním cizího obsahu – třeba počeštěním zprávy z jiného zahraničního serveru. Nebo dokonce prachsprostou krádeží obsahu a vydáváním takového díla za vlastní. To je nejen laciné, ale především protiprávní! Bohužel spousta uživatelů internetu nedokáže toto rozpoznat, takovým stránkám dáva lajky, sdílí takový obsah a vesele komentuje. A co jako? Nic velkého. Jen takovým stránkám dávate energii pro další existnci, dáváte jim vydělat reálné peníze!, získávají další a další pozornost, tak žádanou viralitu! a další benefity. A je to vlastně taková ukázka špatného sociálního MLM – on někdo něco udělá, vy to nasdílíte veřejně ostatním, ten to zkonzumuje, čímž z toho získá informační benefit a vy máte PRD! Nezískáte NIC! A jde to vůbec změnit? Lze najít nějakou pozitivní rovinu v tomto šíleném online světě, a ještě na tom vydělat? ANO!

Jste na Facebooku? Perfekt, právě jste začali vydělávat peníze

Jak? Za předpokladu, že se budeme bavit v rovině, že máte minimálně jednoho reálného přítele na Facebooku, už můžete začít šířit informace o produktu, edukovat a prodávat. Dříve něco takového nebylo na sociálncíh sítítch mimochodem přípustné, dokonce ani soutěže o produkty nebyly povoleny. Dnes jsou pravidla mírnější, ale pozor – stále je nutno se držet zásad, které jste kliknutím na tlačítko souhlasím / potvrdit, jednoznačně potvrdili. Pokud si nejste jistí, co je a není možné na Facebooku dělat, kontaktujte jejich help desk, nebo se obraťte na mě. Tedy logicky, čím více přátel (nebo PPC kampaní), tím větší promotion vašeho podnikání můžete udělat, tím větší dopad a tzv. konverzi budete mít. Nemusíte být na to študovanej, stačí selský rozum. Využijte toho ještě dnes!

Kdo prodá víc? janulinka56@centrum.cz nebo lr@janahezka.cz?

Možná nejde pouze o to, kdo prodá, ale koho si jak kdo zapamatuje. No a o kom se ví, ten prodá. To je marketing, to je reklama, to jsou peníze. Pořád dokolečka dokola. Mějte na paměti: vaše jméno musí být reálné! Dle toho vás budou lidé vyhledávat sami, případně dle reálného jména se jednoznačně identifikujete. Pokud jste se přejmenovali, změňte okamžitě název vašeho profilu. Není přípustné – zvláště u žen, používat online jméno za svobodna, není k tomu žádný důvod! Nemáte-li profi profilovou fotku, nechejte se vyfotit, protože je to investice do vašeho podnikání! Napište do vašeho profilu vše podstatné, co vás prezentuje, co umíte, koho chcete jako obchodního partnera, klienta. Nezapomeňte aktualizovat vaše telefonní číslo a především!!! Dal bych tu deset vykřičníků, ale to je fakt punk – okamžitě si založte dospělácký mail v jasném formátu JMÉNO.PŘÍJMENÍ@NÁZEVMAILOVÉSLUŽBY.NĚCO. Tedy třeba jiri.hejl@seznam.cz, marie.hodnotna@gmail.com. E-maily pro businnes jako puntikovaneponozky@volny.cz vyzyvaji tak maximálně k objednání escort servisu. Ale co, peníze nikdy nespí, a s mailem beruska.ka12158@centrum.cz, ubezepčíte vašeho obchodního partnera, že vám klidně může tykat, protože vám nemůže být víc, než 17. Stále se bavíme o osobnostním marketingu!

Námitka, byť je správná!, že příjdete o zavedený mail, že už vás tak všichni znají atd. Není to tak, váš e-mail např. beruska.ka12158@centrum.cz, jednoduše v nastavení vašeho e-mailového klienta pouze přesměrujete na váš nový e-mail a nastavíte zde automatickou odpověď, že jste si založili nový e-mail a že příště mají psát pouze na tento. A je to. Veškerou komunikaci od teď vedete pouze z nového e-mailu, nezapomeňte však o tom říct lidem kolem vás.

Pokud chcete být skutečně, ale skutečně profesionálové, kupte si vlastní doménu a zařiďte si vlastní e-mail. Více už nelze dosáhnout. Tedy například ales@hubeny.cz nebo business@aleshubeny.cz. Zcela hloupé jsou duplicity tvaru ales.hubeny@aleshubeny.cz, je to nekreativní a zbytečné. Pochopit by se to dalo pouze v případě, že jste vybudovali značku a jste nositeli stejného jména, a ve vaší korporaci pracuje dalších pět tisíc lidí. Na téma osobnostní marketing se zaměříme jindy a hlouběji.

Tvořte!!! Ale inspiraci nehledejte v žádném případě u Youtuberů

Řeč je o té druhé, malinkaté aktivní skupině, která obsah skutečně píše, fotí, natáčí, maluje, designuje apod. Tito lidí jsou totiž skuteční hrdinové! Jdou do často neprobádané oblasti v jejich kreativním životě. Zkouší, učí se, padají, vsátvají, zas a znova. Furt dokola. Ještě méně z těchto lidí skutečně v online světě uspěje – třeba jako my v Helou!, což dokazuje nejen naše aktivita na síti, ale především ekonomické výsledky, kvalita našich produktů a především – a znova to opakuji autorský obsah na vysoké odborné úrovni. A teď pozor. Musíte se zde opět rozhodnout – kvalita nebo průměrnost. Bohužel díky českým Youtuberům vidíme tu průměrnost a nekvalitu, ale dětmi se zaobírat nebudeme, ani se do nich více trefovat. Je to logické, že mají před sebou ještě dlouhou cestu poznání, vydělávání peněz, nabírání zkušeností, a vůbec otrkáváním se v životě. To není hop na krávu a je tele 🙂

Jak rozpoznat kvalitní obsah?

Je to snadné, protože existují ve světě multimédií standardy na vše. Na zvuk, na obraz, na text, na grafiku. Standardy, kterými se nerozumí “zaprděnost”, sterilita, nuda-nuda-šeď, ale naopak jasná definice kvality a profesionality uživatele, který takový obsah vytvořil. Právě na téma kvality obsahu a platforem se společně podíváme zase příště. Zatím si pamatujte, že v Helou! tvoříme ve formátech Ultra High Definiton (4K), studiovém zvuku 24bit/48kHz, fotky fotíme vždy do formátu RAW, grafiku máme nastavenou vždy na minimálně Retina rozlišení, a tak můžeme pokračovat dál a dál. Oponentům, kteří budou tvrdit, že je to zbytečné, můžu relevantně odpovědět, že i lopuchem se dá utřít v přírodě, že je toaletní papír zbytečný luxus. Těm, kteří však namítnou, že jde o věci pro ně drahé, luxusní a nedostupné, musím říct, že mají částečně pravdu. Ano, takové technologie stojí statisíce, až miliony korun, a to že je můžeme používat pro náš společný záměr, je skutečně pecka! Ale vy nemusíte rozbíjet prasátko! Ani přepadnout banku. Stačí prostě začít tvořit, učit se od profesionálů a zlepšovat se. Příjde okamžik, kdy vaše mysl podnikatele a investora zavelí, že potřebujete pouze a jen kvalitu. Můj telefon je +420774744408.

Nasdílej náš obsah a vydělej peníze

Není to jen o sdílení, je to prostě o pochopení našeho uceleného edukativního konceptu Helou! Ale ať to vysvětlíme nováčkům na webu Helou! hned na začátku. Ne, neplatíme za proklik, neplatíme nikomu za to, že se na nás dívá, že nás poslouchá a čte. Ani za to, že nasdílí náš obsah. A bacha! Dokonce ani on nemusí platit za kvalitní obsah nám!, což je naprosto běžné v digitálním světě. Takže jak to je? Investice do projektu Helou! je již několik set tisíc korun. Čtete dobře. Právě takto se dá přepočítat vše, co bylo kdy vytvořeno, vymyšleno. A ano, tato investice zajistila celé struktuře prokazatelné hospodářský výsledek a výdělek. Za 7,5 let, tj. od vzniku naší  organizace: Ing. Markéta Kopčilová poradenství a servis, je celkový velkoobchodní obrat necelých 42.000.000,- Kč, tj. maloobchodní obrat 60.000.000,- Kč. Ceny jsou s DPH. Ano, je zde teď mnoho set lidí, kteří díky tomu, že jsou aktivní součásti Helou! získali svůj podíl na zisku, báječné.

Co říci závěrem. Pokud se chceme striktně držet definice slova asociál, pak by takový uživatel, například Facebooku, vlastně nic nesdílel a žil by si poustevnický, digitální život. Já tvrdím, že je třeba sdílet, komentovat, lajkovat, ale hlavně tvořit. Jen tak budete aktivní a pouze aktivitou vybudujete digitální brand, tedy svou značku. Staňte se mistry ve svém podnikání díky internetu, díky sociálním sítím. A hlavně díky tvorbě komunit a jejich propojování. Na tyto témata budeme postupně zaměřovat pozornost. Inspirací vám budiž značka Helou! a všechny její aktivity, které několik let úspěšně tvoříme.

DOPORUČENÉ STRÁNKY:
www.kopcilovi.cz
www.petrkopcil.cz
www.firestarter.cz

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.