Rozhovor: Bohumila Ďurišová má Shine!

Bohumila Ďurišová je vášnivou… blogerkou? redaktorkou? moderátorkou? Nejspíš budeme hledat i další “nálepky”, co je podstatné miluje kvalitní kosmetiku, parfémy, a vůbec vše kolem módy a životního stylu. Její články v magazínu Helou.cz můžete číst a brzy i vidět na Helou TV! Dnes vám prozradím, jak Bohumila dokázala využít sociální sítě pro business. Jak si zamilovala Bratislavu a jaké vidí příležitosti v podnikání s LR Health & Beauty.

Zdravím do Bratislavy! A rovnou musím vyzvednou tvé kvality, protože dlouhodobě patříš mezi oporu redakce magazínu Helou! s články o kráse. Je vidět, že produktům LR Health & Beauty rozumíš. Zeptám se možná hloupě, jako muž – to jsi je všechny i vyzkoušela?
Ahoj, Peťo, moc děkuji za pochvalu. Co se týká produktů LR Health and Beauty, musela jsem se zamyslet. A víš na co jsem přišla? Že produkty z oblasti krásy a dekorativní kosmetiky, které se skrývají také v našich předváděcích kufrech jsem opravdu téměř všechny vyzkoušela. Z celého portfolia jsem nevyzkoušela pouze dva a to je vyplňovač vrásek v tužce, protože díky ucelené péči o pleť Zeitgard žádné hluboké vrásky nemám, a ještě mne čeká úžasné sérum pro růst řas. To jsem nezkoušela, protože moje řasy vypadají s řasenkou Deluxe úžasně a neměla jsem potřebu je ještě prodlužovat. Určitě je ale brzy vyzkouším. Mým krédem je, že neprodávám nic, s čím nemám osobní zkušenost, čemu nevěřím. Proto si každý nový výrobek nejprve vyzkouším sama, abych jej mohla s důvěrou doporučit dále.

Díky za upřímnou odpověď! Protože pokud bys byla “jen obchodník”, tak prodáš i čerta. Líbí se mi ten přístup. Jaká je teď podzimní Bratislava, už tam jsi deset let pokud se nepletu? Nechybí ti klid moravské vesničky?
Opravdu žiji v Bratislavě dlouho, maličko tě poopravím, v květnu to bylo již 16 let. Podzimní Bratislava je nádherná. Někteří lidé nebo návštěvníci města si stěžují, že je nudná, šedivá, ponurá, nemá co nabídnout. Já to tak nevidím. Bratislavu miluji, byla to láska na první pohled, doslova. Navštívila jsem ji v lednu 2001 a řekla si – “tady budu žít”. A vyšlo to. 🙂 Je důležité naučit se vnímat krásu všude kolem sebe. Mám ráda naši městskou část, procházky kolem Dunaje, bukové lesy, přírodu v okolí. Na podzim tu můžeš dělat tolik věcí! Za ty roky mě Bratislava ještě nezačala nudit. Morava je můj rodný kraj, vždycky se sem ráda vracím, mám tu kořeny. Je pravdou, že čas tu plyne jinak. Zdá se mi, že tady jeho “pořád dost.” Lidé se tak nehoní, mají jiný rytmus a řád. Vždy tu načerpám energii. Přesto však po pár dnech už pociťuji neklid a potřebu “vrátit se domů.” Tím domovem je pro mě Bratislava. Když přijíždím a vítají mě teď na podzim nádherně zbarvené kopce Děvínské Kobyly, televizní vysílač Kamzík, to mě vždy pohladí.

Oooo, díky za lákavou pozvánku do Bratislavy, já náš rozhovor ovšem otočím zpět k práci. Jak vnímáš “zasíťovanost” značkou LR přímo v Bratislavě? Vidíš často jezdit třeba LR auta nebo vnímáš kolem tebe v oběhu LR produkty? Je zde stále prostor pro růst? 
To je krásná otázka, díky za ni. Co se týká aut, často potkávám mercedes OM p. Zajace, sem tam vidím Polo, ale přiznávám, že to není tak často, jak bych čekala. Vnímám a od mého kurýra, který mi vozí LR balíky vím, že v Bratislavě mají lidé LR rádi, ale hodně se zřejmě řeší samospotřeba. Co se týká příležitosti, stále máme o čem mluvit, ukazovat, vysvětlovat. Mnoho lidí v Bratislavě stále LR nezná, nezná její nabídku, málokdo ví, že kromě aloe nebo parfémů mají v nabídce tolik položek. O obchodní příležitosti ani nemluvím. Sama jsem překvapena, protože jsem si subjektivně myslela, že “LR už zná každý.” Není to pravda. Na výroční konferenci k 25. výročí LR v Čechách a na Slovensku odeznělo, že LR Slovensko s meziročním nárustem o 11% je skokanem roku. LR se tedy na Slovensku daří, lidé jej mají rádi, a začínají chápat příležitost, jak jim může pomoci naplnit jejich sny.

Sama jsem překvapena, protože jsem si subjektivně myslela, že “LR už zná každý.” Není to pravda.

Naplnit sny o čem?
Šest let jsem na volné noze a neustále poslouchám, jak se mám, jak by to bylo skvělé, mít flexibilní pracovní čas, moci se věnovat rodině, svým koníčkům, přivydělat si něco navíc, nacházet smysl v tom, co dělám, být uznán, oceněn… a spoustu dalšího. Lidé chtějí najít rovnováhu, nikdo už dnes nechce chodit ráno do kanceláře, kde stráví celý den něčím, co ho bytostně nebaví, šéf ho nikdy nepochválí… večer přijde domů, čeká ho kolotoč povinností, a potom jen padne do postele a druhý den znovu. Celý rok se těší na jednu dovolenou, někteří si bohužel nemohou dovolit ani to. Jaký je to život… V LR osobně nacházím vše. Stará se o mé zdraví, o krásu, dává mi možnost flexibilně pracovat kdy chci, s kým chci, kolik chci, přináší peníze navíc, přináší možnosti jak růst a pracovat na sobě. Každý večer děkuji za vše, co mám. Už svůj sen žiju. Ráda bych to zprostředkovala i ostatním.

Z pohledu marketingu – perfektně napsáno. Jenže ona je to “bohužel” realita, to je geniální! Když jsme u marketingu, buduješ si silnou pozici autorky článků, nejen pro Helou.cz, kde všude máš stopy? Co ti ještě funguje, vydělává peníze a přináší “fame”?
Přesně tak, Peťo, to je na tom to vtipné, že jsem na tom nic nenadnesla, tak to prostě je. 🙂 No, kromě článků pro Helou! mám také vlastní portál pro ženy, Nádherná.sk, kde se věnujeme všemu, co zajímá ženu 35+. Je nás více autorek a šikovných děvčat, které mi pomáhají. Hodně se mi poslední dobou rozběhl instagram, kde pod svým účtem binna_kozmetika ukazuji a propaguji výrobky a životní styl LR. Sem tam také sdílím na své timeline na Facebooku, ale musím říci, že instagram je moje srdcová záležitost.

Spousta lidí tomu nebude věřit, já vím, že se ti v tomto ohledu opravdu daří – jak dokážeš udělat obchod skrze sociální sítě? Prozradíš své tajné recepty? 
Hodně lidí se mě na to ptá – jak to děláš? A já odpovídám – no přesně tak, jak to tam vidíš. Nic jiného za tím není. Celá tajná ingredience je být sám sebou, být přirozený. Dělat a sdílet tak, jak to cítím. Samozřejmě je potřeba dodržovat i nějaká pravidla, jako je pravidelné sdílení příspěvků, používat vhodné hashtagy… marketing je věda a jistě dělám spoustu chyb a můj účet má spoustu nedostatků, ale podle mne je důležité začít, jednat, zlepšovat se, komunikovat s publikem, odpovídat na zprávy a komentáře. Sama nemám moc ráda dokonalé nástěnky, které působí až sterilním dojmem. Chci, aby můj účet bylo místo, kde to žije. Zdá se, že se tím směrem ubírám. A hlavně – přes Instagram a Facebook skutečně prodávám… 90% mých objednávek je online.

A hlavně – přes Instagram a Facebook skutečně prodávám… 90% mých objednávek je online.

Mám velkou radost, že se ti daří, a že jdeš moderní cestou. Přesto všechno “digitálno” – máš nějaké osobní kontakty s klientelou? 
Určitě ano, bez osobního setkání to ani nejde. Respektive jde, ale nikdy nedosáhnou vztahy s klienty té hloubky a intenzity, jako při osobním setkání. Základem přímého prodeje je budování si vztahu s klientem. Je dobré ho poznat, nacítit se na sebe, pochopit jej, co chce, co potřebuje, vidět na na jeho gestech, co se mu líbí, nad čím váhá… Klientům se snažím vyjít co nejvíce vstříc a naplnit jejich potřeby. Děláme také různá posezení a začali jsme letos v říjnu s konceptem seminářů o líčení, kde se také můžeme s klientkami potkat. Online svět mi pomáhá být efektivnější a obsloužit co nejvíce lidí v co nejkratším čase. Stále ještě pracuji také jako virtuální asistentka, což mi zabere asi 60% – 70% celkového pracovního času, proto jsem vděčná za online možnosti, ale to hlavní probíhá osobně na schůzce s klientkou. Moje klientky a přítelkyně v Bratislavě již vědí, že můj čas je vzácný a přísně si jej plánuji do diáře, takže naše schůzky jsou opravdu příjemné a efektivní, vážíme si společně stráveného času a naplno jej využíváme.

To největší překvapení příjde na konec. Připravuješ svůj nový autorský pořad Shine!, který diváci uvidí již brzy na Helou TV. O čem to přesne bude?
Nesmírně se na tento projekt těším a děkuji Helou! za tuto jedinečnou spolupráci. Shine! přinese mnoho zajímavého z oblasti krásy a vizážistiky. Pořad bude určen pro ženy všech věkových kategorií. Seznámíme se s portfoliem produktů značky LR Health and Beauty z oblasti krásy a péče o pleť, naučíme se je správně používat, vysvětlíme si spoustu tipů a triků. Nerada bych nyní prozradila více, ale slibuji, že je na co se těšit. Už teď vím, že pořad bude mimořádně kvalitní, podobný koncept zatím v našich sférách neexistuje, a hřeje mne skvělý pocit, jak zúročím svoji třináctiletou vášeň pro kosmetiku a krásu.

Foto: Gabriela Teplická

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.