Snídaně – základ dne a večerního přejídání

Snídaně – základ dne a večerního přejídání

Zdá se vám, že snídaně nijak neovlivní noční vyjídání lednice? Omyl! Večernímu hladu a chutím předejdete tak, že se nevykašlete na pořádnou snídani.

Nedávno jsem si na LR Lifetakt Day vyslechla zajímavou přednášku ohledně výživy. Zaujaly mě na ní dvě věci. Předně průzkum na čtyřech skupinách lidí – jedni jedli a hýbali se stále stejně, druzí měli stále stejnou stravu, ale začali velmi sportovat, třetí změnili jen stravu a hýbali se stejně a poslední skupina zkoumaných lidí změnila stravu a začala zároveň hodně sportovat. Co myslíte, kterým se podařilo shodit nejvíce? 😊 Byly to skupiny, které radikálně upravily jídelníček. Rozdíl mezi tou, která se začala hodně hýbat a tou, která chodila třeba jen 10 000 kroků denně, byl už minimální.

Další zajímavostí byl průzkum na skupinách, které dostaly snídani o stejném počtu kalorií. Jen složení snídaně bylo rozdílné na počet sacharidů, tuků a bílkovin. Oběd dostali všichni stejní a odpoledne měli naprosto volnou ruku a přístup k naplněné lednici. S výrazným rozdílem odpoledne a večer lednici nejméně vyjídali ti, kteří si dopřáli pořádně bílkovinnou snídani.

Nikdy jsem nechodila k výživovému poradci nebo toto detailně nestudovala na internetu. Znám jen zažité, že „snídaně je základ dne“. Možná to máte také tak. Občas si dám ovesné vločky s ovocem nebo teď jsem o víkendu vyzkoušela pomazánku (tvaroh, vajíčko, uvařená fileta) a k tomu 100g Šmakounu. Jaké bylo moje překvapení, když odpoledne mi stačily dva kusy zeleniny a jen půlka celozrnné bagety se šunkou? Ten večer jsem se cítila sytá a nepotřebovala jsem zaskočit k lednici.

Každé ráno ale nemám čas věnovat se přípravě mojí snídaně. Se dvěma malými dětmi, které ráno vypravujete do školky a sebe do práce, ho nazbyt není. Proto oceňuji, že si tu a tam dopřeji snídani v podobě Figuactiv nápojů od LR Health and Beauty. Namícháte za 5 sec do šejkru, hodíte ho do kabelky a můžete vyrazit. Posnídat třeba „na rychlíka“ v autě. Když si odmyslíte kulturu stolování, máte za sebou alespoň vyváženou neošizenou snídani, ve které je min. 20 g bílkovin. S vidinou toho, že tělo po vás nebude chtít dojídat se navečer, kdy sníte cokoliv a pořád máte pocit, že máte hlad. Říkám tomu hladu, který nejde dojíst – snídaňový dluh. Máte to také tak?

Doporučené stránky:
www.helou.cz/eva-miksovicova/
www.moderatorka.cz

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.