Zahrádka plná vitamínů

Toto období mám velmi ráda. Nejen že čerpám energii ze sluníčka, chodím do práce (to zatím musím), věnuji se dětem a LR Health & Beauty, ale také zahrádka už mi nabízí plno vitamínů a každý den se s dětmi najíme dosyta. Miluji vůni jahod, jejich chuť, a proto v období zrání se jich snažíme celá rodina konzumovat co nejvíce, co nestihneme sníst, putuje do mrazáku na zimní období.

Muchovník, že jej neznáte, doporučuji každému mít na zahradě. Z jara nádherně kvete a v červnu přináší plody plné vitamínů. Plody muchovníku mají mimořádně příjemnou sladkou chuť a svým vzhledem nejvíce připomínají právě borůvky.  Mezi jeho blahodárnými účinky na lidský organismus dominuje následující: zvýšená odolnost těla vůči chorobám, silnější imunitní systém; efektivnější trávicí systém – nižší riziko zácpy, hladší průběh vyprazdňování; prevence nádorových onemocnění; zvýšená tvorba červených krvinek, nižší riziko anémie. Dozrává postupně, takže každý den si dáme misku, druhou misku zamrazíme a od tety jsme ještě dostali velkou mísu, ze které jsme udělali marmeládu a jednu skleničku zkonzumovali rovnou s cuketovými lívanečky.

Co jsme již sklidili, je špenát, kterému se u nás velmi daří. Každý rok jej spařím a zamrazím minimálně 20 krabiček, které konzumujeme až do další sezóny, někdy nám to ani nestačí.

Okurky pěstujeme především k čerstvé konzumaci, a dále pak celá rodina milujeme kvašáky, takže u nás žádný okurek neskončí v bio popelnici. Letos se chystám i zavařovat, což bude pro mě novinka, moje maminka zavařuje každý rok, ale já letos poprvé, tak se těším, doufám, že budou chutnat jak od maminky ☺. Okurka je velmi osvěžující zelenina. Je žádaná nejen při udržování štíhlé linie a při různých dietách, ale našla si právem své místo v jídelníčku nás všech.

Hrášek už kluci stihli sklidit a tak máme ještě jeden záhon, kde se začínají lusky teprve plnit. V jednom článku jsem četla, že hrách ve 100 g obsahuje 40 mg vitamínů C, tedy skoro stejně jako citron (53 mg).

Hrách obsahuje vše, co má mít potrava s pozitivními účinky na srdce, a nejsou v něm téměř žádné tuky ani sodík, jejichž konzumace správnou funkci srdce ohrožuje. Díky tomu je vhodným doplňkem stravy všech, kdo mají slabé srdce, chlopenní vady, kardiomyopatii (onemocnění srdečního svalu provázené poruchou srdeční funkce) nebo ischemickou chorobu srdeční.

Maliny začínají zrát, takže už zobkáme a těším se, až budeme vařit marmeládu, kterou kluci milují. Včera jsem uvařila marmeládu z třešňovišní, ty osobně moc ráda nemám, jsou trošku kyselé, ale marmeládu z nich miluji, proto jsem ji udělala ze třech dávek a určitě ještě alespoň ze dvou uvaříme.

Červená řepa se nám letos obzvláště urodila, takže už jsem dnes poprvé vytrhla pěknou bulvu, uvařila ji a udělala z ní bábovku a málokdo pozná, že je ta bábovka z červené řepy.

A co všichni máme rádi, když si uděláme bio salát z naší zahrádky, dám vám tip, jak jej děláme my. Nakrájíme kedlubnu, okurky, kadeřavý salát, ledový salát, mrkev, cherry rajčátka bohužel zatím z obchodu, přidáme olivy, trošku osolíme, opepříme, zakápneme olivovým olejem a posypeme parmazánem a jaký salát máte nejraději vy?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.